InteriorWorks

Conversie, UI, Interaction Design

InteriorWorks

Conversie, UI, Interaction Design

IT_Works_Mockup
IT_Works_Mockup

Opdrachtgever
Met InteriorWorks wil OfficeDock een nieuwe weg inslaan. De focus ligt op het aanbieden van projectinrichtingen aan interieurarchitecten, projectmanagementbureaus en facilitair inkopers. 

InteriorWorks heeft gevraagd om onderzoek te doen naar de ontwikkelingen  op het gebied van interieur. Aanleiding voor deze opdracht was het feit dat de webshop van InteriorWorks niet veel werd bezocht. Deze opdracht heb ik uitgevoerd in teamverband. Tijdens dit project heb ik een groot deel van het user interface ontwerp uitgevoerd. Aangezien dit een relatief groot project was, geef ik op deze pagina een korte samenvatting. Daarnaast licht ik hier de designelementen toe.  

Opdrachtgever
Met InteriorWorks wil OfficeDock een nieuwe weg inslaan. De focus ligt op het aanbieden van projectinrichtingen aan interieurarchitecten, projectmanagementbureaus en facilitair inkopers. 

InteriorWorks heeft gevraagd om onderzoek te doen naar de ontwikkelingen  op het gebied van interieur. Aanleiding voor deze opdracht was het feit dat de webshop van InteriorWorks niet veel werd bezocht. Deze opdracht heb ik uitgevoerd in teamverband. Tijdens dit project heb ik een groot deel van het user interface ontwerp uitgevoerd. Aangezien dit een relatief groot project was, geef ik op deze pagina een korte samenvatting. Daarnaast licht ik hier de designelementen toe.  

InteriorWorks
InteriorWorks

Uitdaging
Na een uitvoerige analyse van de website, kwamen wij erachter dat er naast de SEO veel verbeterd kan worden aan de gebruiksvriendelijkheid van de website. De flow van de website is erg belangrijk. Je moet de gebruiker begeleiden naar het aankoopmoment. Bij de huidige website is er geen duidelijke flow. De website lijkt meer op een inspiratieblog dan op een webshop.

Wij hebben er daarom voor gekozen om ons te richten op het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid en de usability van de website. Waneer de gebruiker de website als gebruiksvriendelijk ervaart en een gestructureerde flow doorloopt zullen de bounce rates en exit rates lager worden. Deze oorzaak-gevolgrelatie zorgt voor een betere ranking op google. 

Uitdaging
Na een uitvoerige analyse van de website, kwamen wij erachter dat er naast de SEO veel verbeterd kan worden aan de gebruiksvriendelijkheid van de website. De flow van de website is erg belangrijk. Je moet de gebruiker begeleiden naar het aankoopmoment. Bij de huidige website is er geen duidelijke flow. De website lijkt meer op een inspiratieblog dan op een webshop.

Wij hebben er daarom voor gekozen om ons te richten op het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid en de usability van de website. Waneer de gebruiker de website als gebruiksvriendelijk ervaart en een gestructureerde flow doorloopt zullen de bounce rates en exit rates lager worden. Deze oorzaak-gevolgrelatie zorgt voor een betere ranking op google. 

It_Home
It_Home

Persuasive Design
Aan de hand van persuasive design elementen heeft de homepage een nieuwe vorm gekregen. Eén van de relaties van InteriorWorks is google in Amsterdam. Door dit op de homepage weer te geven is er gebruik gemaakt van het persuasive principe autoriteit.

Daaronder heeft de bezoeker de mogelijkheid om zijn eigen lookbook samen te stellen. Gebruikers kunnen door artikelen toevoegen door op het plusje te klikken. Daarnaast heeft de gebruiker de mogelijkheid om dit lookbook gratis uitgeprint te bestellen. Hier wordt gebruik gemaakt van het principe wederkerigheid. 

Verder hebben wij de bestsellers weergegeven. De huidige website straalt meer het gevoel uit van een blog. Door bestsellers weer te geven laat je zien dat het een webshop is en dat er hier artikelen gekocht kunnen worden. 

Persuasive Design
Aan de hand van persuasive design elementen heeft de homepage een nieuwe vorm gekregen. Eén van de relaties van InteriorWorks is google in Amsterdam. Door dit op de homepage weer te geven is er gebruik gemaakt van het persuasive principe autoriteit.

Daaronder heeft de bezoeker de mogelijkheid om zijn eigen lookbook samen te stellen. Gebruikers kunnen door artikelen toevoegen door op het plusje te klikken. Daarnaast heeft de gebruiker de mogelijkheid om dit lookbook gratis uitgeprint te bestellen. Hier wordt gebruik gemaakt van het principe wederkerigheid. 

Verder hebben wij de bestsellers weergegeven. De huidige website straalt meer het gevoel uit van een blog. Door bestsellers weer te geven laat je zien dat het een webshop is en dat er hier artikelen gekocht kunnen worden. 

It_Overzicht
It_Overzicht

Gebruiksvriendelijkheid
Op de bovenstaande pagina is een overzicht te zien van alle bureaustoelen. Bij de huidige website van InterorWorks maken ze gebruik van een andere filter manier. Die manier kost de gebruiker erg veel clicks en is hierdoor niet gebruikersvriendelijk. Bij de bovenstaande afbeelding zijn alle filteropties direct zicht- en klikbaar. Dit scheelt de gebruiker veel tijd. Daarnaast wordt de aandacht bij de aankoop funnel gehouden. 

Gebruiksvriendelijkheid
Op de bovenstaande pagina is een overzicht te zien van alle bureaustoelen. Bij de huidige website van InterorWorks maken ze gebruik van een andere filter manier. Die manier kost de gebruiker erg veel clicks en is hierdoor niet gebruikersvriendelijk. Bij de bovenstaande afbeelding zijn alle filteropties direct zicht- en klikbaar. Dit scheelt de gebruiker veel tijd. Daarnaast wordt de aandacht bij de aankoop funnel gehouden.